GDDKiA: Prace serwisowe w tunelu na Zakopiance

Szacowany czas czytania: 03:47
Prace serwisowe w tunelu na Zakopiance
Tunel pod Luboniem Małym w ciągu drogi ekspresowej S7 czyli popularnej Zakopianki będzie zamknięty w nocy z 24/25 października.
Powodem jest konieczność przeprowadzenia prac serwisowych
– informuje GDDKiA. Przeprawa służy kierowcom już prawie rok.
To będzie doroczny przegląd całej konstrukcji. Obejmie wentylację, instalację przeciwpożarową i pozostałą infrastrukturę techniczną jak zasilanie, oświetlenie, sterowanie, monitoring i łączność.
Przeprowadzona zostanie też aktualizacja systemu odpowiadającego za zarządzanie tunelem. Ponadto służby wyczyszczą pamięć kamer rejestrujących ruch pojazdów:
Zaczynamy coroczny przegląd tunelu na Zakopiance na drodze ekspresowej S7. To jest przegląd po prawie roku funkcjonowania tego tunelu, bo prawie rok temu, w listopadzie został on udostępniony kierowcom. Utrudnienia będą trwały trzy noce. Pierwszej nocy z poniedziałku na wtorek zamkniemy po jednym pasie ruchu w każdej nitce, będzie obowiązywać ograniczenie prędkości. Taka sama sytuacja będzie w nocy ze środy na czwartek. Natomiast z wtorku na środę będziemy musieli zamknąć cały tunel, dlatego że będziemy musieli sprawdzić wszystkie systemy elektroniczne, które tam są, wentylatory – tych wentylatorów jest 100, prawie 240 czujników dymu, mamy prawie 170 kamer. Samych źródeł światła jest ponad 3000, więc te wszystkie systemy trzeba sprawdzić.
Dodatkowo będziemy aktualizować system, który odpowiada za zarządzanie tunelem. Od godziny 22:00 we wtorek do godziny 6:00 rano w środę tunel na zakopiance będzie zamknięty dla ruchu. Obowiązywać będą objazdy, objazdy będą poprowadzone od węzła Lubin drogą wojewódzką 968 do Mszany Dolnej, a następnie drogą krajową nr 28 do węzła Skomielna Biała
– mówił Kacper Michna z GDDKiA.
Tunel im. Marii i Lecha Kaczyńskich w ciągu Zakopianki pomiędzy Luboniem i Skomielną Białą został otwarty w listopadzie ub. r. Jego budowa trwała pięć lat i siedem miesięcy, a koszt inwestycji wyniósł niemal miliard zł.

Już w przyszłym roku kierowcy przejadą kolejnym odcinkiem dwupasmowej drogi pod Tatry pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Planowane są także różne koncepcje przebudowy przebiegu ostatniego 20-kilometrowego odcinka trasy do Zakopanego
Kluczowe prace serwisowe przeprowadzimy w nocy z wtorku na środę (24/25 października), między godz. 22 a 6 rano. Wtedy, ze względu na zakres prowadzonych prac, zamkniemy całkowicie tunel na Zakopiance. Kierowcy będą w tym czasie kierowani na objazdy drogą wojewódzką nr 968, czyli węzeł Lubień – Mszana Dolna i drogą krajową nr 28 – Mszana Dolna – węzeł Skomielna Biała
– informuje Generalna Dyrekcja.
Pierwsze prace w tunelu rozpoczną się już w nocy z poniedziałku na wtorek (23/24 października) w nitce tunelu w kierunku Krakowa. Od godz. 22 do 6 rano ruch będzie prowadzony tylko jednym pasem, obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 70 km/h. Taka sama organizacja ruchu będzie w nocy ze środy na czwartek (25/26 października) na jezdni w kierunku Rabki.
Doroczne prace serwisowe w tunelu są konieczne z uwagi na skomplikowane urządzenia techniczne, oraz systemy elektroniczne i oprogramowania odpowiadające za zarządzenie infrastrukturą i ruchem w przeprawie. W tunelu jest m.in. prawie 240 czujników dymu, 100 wentylatorów, prawie 3,2 tys. źródeł światła i 170 kamer.
Podczas prac serwisowych sprawdzimy wentylację, instalację przeciwpożarową i pozostałą infrastrukturę techniczną jak zasilanie, oświetlenie, sterowanie, monitoring i łączność. Przeprowadzimy aktualizację systemu odpowiadającego za zarządzanie tunelem. Ponadto wyczyścimy kamery rejestrujące ruch pojazdów
– podaje biuro prasowe GDDKiA.
Tunel im. Marii i Lecha Kaczyńskich w ciągu Zakopianki pomiędzy Luboniem i Skomielną Białą został otwarty w listopadzie ub. r. Jego budowa trwała pięć lat i siedem miesięcy, a koszt inwestycji wyniósł niemal miliard zł. Dzięki przeprawie podróż do Zakopanego znacznie się skróciła. Już w przyszłym roku kierowcy przejadą kolejnym odcinkiem dwupasmowej drogi pod Tatry pomiędzy Rdzawką a Nowym Targiem. Planowane są także różne koncepcje przebudowy przebiegu ostatniego 20-kilometrowego odcinka trasy do Zakopanego.
#tunel pod górą Luboń Mały stanowi 12,3% #S7 #Lubień #RabkaZdrój. Koszt całego ok. 16 km odcinka wraz z dwujezdniowym odcinkiem #DK47 od Rabki do Chabówki wyniesie ponad 2,5 mld zł. Wartość dofinansowania #FunduszeUE wyniesie ok. 1,3 mld zł. @GDDKIA #Zakopianka pic.twitter.com/M2J6FaK8LY
— GDDKiA Kraków (@GDDKiA_Krakow) October 20, 2022
Źródło: Własne, PAP
Czytaj także: