IH i UOKiK przeprowadzają kontrole
Funkcjonariusze Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolowali 84 parkingi i 125 myjni samochodowych. Wynik?
Blisko 23 proc. z nich nie dba o prawidłowe informowanie konsumentów np. o cenach usług
– poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Tomasz Chróstny: Przedsiębiorca nie może utrudniać dostępu do cennika usług. Musi być on widoczny, nie budzący wątpliwości i jednoznaczny, i umożliwiający porównanie cen. Konsument powinien mieć możliwość ustalenia, jak w rzeczywistości zapłaci za pozostawienie swojego samochodu na parkingu lub za jego umycie i wybranie najkorzystniejszej dla siebie oferty. Za brak należytego informowania konsumentów o cenach świadczonych usług przedsiębiorcy grozi kara do 20 tys. zł. W efekcie przeprowadzonych kontroli ponad połowa przedsiębiorców, u których stwierdziliśmy nieprawidłowości, podjęła dobrowolne działania naprawcze. Na 32 przedsiębiorców nałożono kary pieniężne na łączną kwotę około 40 tys. zł
– mówił Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Kontroli Konkurencji i Konsumentów.
Czytaj także: