Radio Alex 105.2 FM Zakopane

IH i UOKiK na parkingach oraz w myjniach. 23% z 209 skontrolowanych z nieprawidłowościami

 

IH i UOKiK przeprowadzają kontrole

Funkcjonariusze Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skontrolowali 84 parkingi i 125 myjni samochodowych. Wynik?

Blisko 23 proc. z nich nie dba o prawidłowe informowanie konsumentów  np. o cenach usług

– poinformował prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Tomasz Chróstny: Przedsiębiorca nie może utrudniać dostępu do cennika usług. Musi być on widoczny, nie budzący wątpliwości i jednoznaczny, i umożliwiający porównanie cen. Konsument powinien mieć możliwość ustalenia, jak w rzeczywistości zapłaci za pozostawienie swojego samochodu na parkingu lub za jego umycie i wybranie najkorzystniejszej dla siebie oferty. Za brak należytego informowania konsumentów o cenach świadczonych usług przedsiębiorcy grozi kara do 20 tys. zł. W efekcie przeprowadzonych kontroli ponad połowa przedsiębiorców, u których stwierdziliśmy nieprawidłowości, podjęła dobrowolne działania naprawcze. Na 32 przedsiębiorców nałożono kary pieniężne na łączną kwotę około 40 tys. zł

– mówił Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Kontroli Konkurencji i Konsumentów.

Fot. uokik.gov.pl

Czytaj także: