Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Korekta rozkładów jazdy PKP i Kolei Małopolskich

 
Korekta rozkładów jazdy PKP i Kolei Małopolskich

Szacowany czas czytania: 01:30

Korekta rozkładów jazdy PKP i Kolei Małopolskich

Wczoraj wprowadzono korektę w rozkładzie jazdy PKP. Po 88 latach pokonamy rekord czasu przejazdu do Zakopanego. Ten ustanowiła Luxtorpeda w 1936. Pociąg ten przejechał trasę z Krakowa do stolicy tatr w 2 godz. 18 minut. Po remontach i odnowieniu tej linii pociągi będą jeździć 2 godz. i 17 minut:

Dorota Szalacha: Należy podkreślić, że Luxtorpeda jechała w ’36 roku bez pasażerów. Natomiast czas przejazdu założony wówczas w rozkładzie jazdy jesienią wynosił 2 godz. blisko 30 minut

– wyjaśnia Dorota Szalacha z PKP PLK.

Dorota Szalacha: PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizowały ważny projekt inwestycyjny na kolejowej zakopiance obejmujący modernizację torów, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych, peronów, torów, oczywiście przejazdów kolejowo-drogowych. te wszystkie prace pozwoliły na skrócenie czasu podróżowania, zwiększenie komfortu i dostępności podróżnych do kolei. Już w grudniu ubiegłego roku podróżni mogli korzystać z krótszych podróży z Krakowa do Zakopanego, w czasie około 2 godzin i 30-40 minut. Pociąg „Tatry” przejeżdża 2 godz. 26 min.. Po zakończeniu wstępnej eksploatacji, od 10 marca czas przejazdu wynosi np. dla najszybszego pociągu „Tatry” 2 godz. 17 min. z Krakowa do Zakopanego.

Problemem pociągów do Zakopanego jest to, że jest to trasa górska z ograniczeniami prędkości:

Dorota Szalacha: To jest trasa górska, trasa jest przygotowana do prędkości maksymalnej 100 km/h na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka oraz 120 km/h na odcinku Chabówka – Zakopane. Te prace pozwalają na uzyskanie takich prędkości i takich czasów przejazdu

– tłumaczy Szalacha.

Czytaj także:

REKLAMA