3 maja – brak miejsc parkingowych przy Morskim Oku
Dzisiaj (3.05) brakuje już wolnych miejsc na parkingach Tatrzańskiego Parku Narodowego w rejonie Morskiego Oka.
Na stronie https://tpn.gov.pl/bilety możecie kupić bilet na busa Zakopane – Palenica Białczańska (Morskie Oko) i skorzystać z transportu zorganizowanego. Warto rozważyć także inny termin wycieczki lub od razu kierować się na inne, dalej położone parkingi. Polecamy również wycieczki w inne rejony Tatr
– informuje TPN.
Na tej samej stronie można również sprawdzić dostępność i kupić e-bilety na parkingi TPN w rejonie Morskiego Oka na kolejne dni.
Zdecydowanie zalecamy wcześniejszy zakup e-biletów, a w celu uniknięcia korków rekomendujemy przyjazd na miejsce przed 8 rano
– podkreśla TPN.
2 maja – brak miejsc parkingowych przy Morskim Oku
Na parkingach w rejonie Morskiego Oka administrowanych przez Tatrzański Park Narodowy skończyły się na dzisiaj (2 maja) wolne miejsca parkingowe.
Przypomnijmy – na Palenicy Białczańskiej, wzdłuż drogi prowadzącej na Palenicę Białczańską oraz na Łysej Polanie jest ponad 1 100 miejsc.
Pozostaje dojazd busami albo skorzystanie z linii komunikacyjnej TPN.
1 maja – brak miejsc parkingowych przy Morskim Oku
Na naszej stronie https://tpn.gov.pl/bilety możecie kupić bilet na busa Zakopane – Palenica Białczańska (Morskie Oko) i skorzystać z transportu zorganizowanego. Warto rozważyć także inny termin wycieczki lub od razu kierować się na inne, dalej położone parkingi.
Jeśli wybieracie się w ciągu następnych dni do Morskiego Oka samochodem – przeczytajcie. Parkingi TPN w rejonie Morskiego Oka najlepiej z kupionym wcześniej e-biletem!
- Na oficjalnych parkingach TPN w rejonie Morskiego Oka obowiązują elastyczne ceny. Wykupując bilet wcześniej (z minimum 3-dniowym wyprzedzeniem) macie możliwość skorzystania z niższej ceny niż w dniu przyjazdu i zyskacie gwarancję miejsca. W dniu wycieczki obowiązywać będzie wyższa cena, może także okazać się, że parkingi są już pełne.
- Bilety można w łatwy i szybki sposób kupić na stronie https://tpn.gov.pl/bilety (oczywiście pod warunkiem, że nie zostaną wyprzedane wcześniej, co również sprawdzicie na tej stronie wybierając bilet i konkretną datę). W przypadku zmiany planów, zakupiony bilet można zwrócić mailowo (ebilety@tpn.pl) do godziny 12:00 w południe w dniu poprzedzającym rezerwację.
- By uniknąć korków rekomendujemy przyjazd na miejsce przed 8 rano. W przypadku chęci parkowania przez kilka dni – konieczne jest wykupienie e-biletu na wszystkie z nich. Dłuższy postój zgłoście obsłudze na miejscu. Konieczność posiadania wcześniej wykupionego e-biletu dotyczy także osób nocujących w schroniskach oraz osób korzystających z miejsc dla osób z niepełnosprawnościami (w takim wypadku prosimy o wybór odpowiedniej opcji e-biletu w okienku sprzedażowym).
- Parking składa się z trzech części (Palenica Białczańska – przy wejściu na szlak, pas drogowy – do 1 km od wejścia na szlak i Łysa Polana – ok 1,5 km od wejścia na szlak). O miejscu zaparkowania decyduje kolejność przyjazdu. Kierowca nie ma możliwości wyboru miejsca parkowania. Samochody są kierowane przez obsługę najpierw na Palenicę Białczańską, następnie na pas drogowy i na Łysą Polanę (czas dojścia do punktu wejścia na szlak to 15-20 min.).
- Zwracamy także uwagę na to, że w sieci pojawiają się bilety elektroniczne na inny parking komunikowane jako „parking do Morskiego Oka”, nienależący do TPN i takich e-biletów nie uwzględniamy. Prosimy, zwracajcie uwagę na źródło i opis usługi, którą wykupujecie.
- Jest możliwość zakupu e-biletu na oficjalny parking TPN z płatnością gotówkową w naszym Punkcie Informacji Turystycznej (ul. Chałubińskiego 44) od 7.30 do 16.15. Warunkiem zakupu na dany dzień jest dostępność miejsc.
- Zachęcamy także do zakupu on-line biletów wstępu do Parku: https://tpn.gov.pl/bilety
- Uwaga: bilet wstępu do Parku oraz potwierdzenie rezerwacji miejsca parkingowego TPN najlepiej jest zapisać w telefonie lub wydrukować, aby były dostępne do okazania w przypadku braku zasięgu sieci komórkowych, co często ma miejsce w górach.
- Na szlaki Tatrzańskiego Parku Narodowego nie wolno wprowadzać żadnych zwierząt. Sprawdźcie przed wycieczką, co musicie wiedzieć: https://tpn.gov.pl/komunikat-turystyczny
- Punkt Informacji Turystycznej TPN: +48 18 20 23 300 (codziennie 7.30-16.15)
Masz pytania dotyczące biletów i parkingów TPN?
- ebilety@tpn.pl
- +48 885 989 427
(pracujemy codziennie w godzinach 7.00–13.00 z wyjątkiem świąt: infolinia będzie nieczynna 1 i 3 maja. Nie odpisujemy na sms-y)
Czytaj także: