Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Modernizacja zakopianki. GDDKiA wnosi o pozwolenie, powstanie kolejny węzeł

Modernizacja zakopianki trwa. GDDKiA złożyła do wojewody wniosek o wydanie zezwolenia na realizację kolejnej inwestycji drogowej na tej popularnej trasie. Będzie to kolejny węzeł drogowy upłynniający ruch i podnoszący bezpieczeństwo.

modernizacja zakopianki
Kolejne prace na zakopiance fot. FB/Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA]

Szacowany czas czytania: 01:25

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje kolejny, piąty w ostatnich latach, węzeł na odcinku zakopianki między Krakowem a Myślenicami. Zastąpi on kolizyjne skrzyżowanie.

Modernizacja zakopianki trwa cały czas. W ubiegłym roku oddano do użytku węzeł w Gaju i rozpoczęto budowę węzłów w Krzyszkowicach i Myślenicach. Na początku tego roku rozpoczęły się prace przy budowie nowego układu drogowego w Libertowie, z przejazdem pod zakopianką.

Węzeł Jawornik

Przetarg na budowę tego węzła planujemy ogłosić w przyszłym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID, a udostępnić go kierowcom w 2028 r. Nowy węzeł pozwoli na bezkolizyjny wjazd i zjazd z DK7 na drogę wojewódzką nr 955, biegnącą przez Jawornik w kierunku Sułkowic. W ramach węzła powstanie 71-metrowy wiadukt nad zakopianką, który połączy Jawornik ze strefą aktywności gospodarczej „Jawornik/Polanka”.

Po obu stronach węzła powstaną dwa ronda, każde z nich łączące się z pięcioma drogami (tzw. ronda pięciowlotowe). Ronda będą miały 55 (po zachodniej stronie zakopianki) i 61 metrów średnicy (po wschodniej stronie). W ramach inwestycji powstanie ok. 3,5 km nowych i rozbudowanych dróg (w tym niemal kilometrowy odcinek nowej drogi wojewódzkiej nr 955 i kolejny kilometr wjazdów i zjazdów). Zbudujemy też 1,8 km nowych chodników.

Węzeł w Jaworniku to kolejny etap realizowanego przez nas konsekwentnie programu modernizacji DK 7 między Krakowem a Myślenicami. Jego celem jest modernizacja zakopianki, zwiększenie przepustowości tej trasy i poprawa bezpieczeństwa, tak kierowców, jak i pieszych.

Czytaj także:

REKLAMA