Myślenice: Zwężenia na 'zakopiance’. Trwają prace drogowe
Dzisiaj, 31 marca, około godziny 10:00, zmieni się organizacja ruchu na zakopiance w Myślenicach, w rejonie Cmentarza Żydowskiego. Na odcinku 400 metrów ruch będzie odbywał się jednym pasem w każdym kierunku. Jezdnia w stronę Zakopanego zostanie zamknięta, a ruch zostanie skierowany na nitkę prowadzącą zwykle w kierunku Krakowa. Taka organizacja ruchu potrwa do czwartku, do godziny 20:00. Powodem zmian jest montaż rusztowania i deskowania niezbędnego do budowy kładki nad zakopianką.

Szacowany czas czytania: 01:33
Trwa budowa Węzła Myślenice
Podobne ograniczenia zostaną wprowadzone od poniedziałku, 7 kwietnia. Przez kolejne cztery dni ruch ponownie będzie ograniczony do jednego pasa w każdym kierunku. Tym razem zamknięta zostanie jezdnia prowadząca w stronę Krakowa, a cały ruch na DK7 zostanie skierowany na drugą jezdnię. W tym okresie będą prowadzone prace związane z ustawianiem rusztowań oraz montażem deskowania.
Od 3 do 7 kwietnia oraz od 7 do 11 kwietnia na ulicy Sobieskiego zostanie wprowadzony ręcznie sterowany ruch wahadłowy. Będzie on obowiązywał w godzinach prowadzenia robót budowlanych, czyli orientacyjnie od 7:00 do 17:00. Po zakończeniu prac, wieczorem i w nocy, kierowcy będą mogli korzystać z obu pasów ruchu.
Budowa nowego węzła pozwoli na likwidację sygnalizacji świetlnej, która obecnie reguluje ruch na skrzyżowaniu zakopianki z ulicą Sobieskiego. Powstaną dodatkowe pasy umożliwiające sprawny wjazd na węzeł oraz na zakopiankę. Usunięcie świateł znacząco poprawi płynność oraz bezpieczeństwo ruchu w tym miejscu.
Istotnym elementem inwestycji z punktu widzenia pieszych będzie budowa nowej kładki w okolicy dawnego Cmentarza Żydowskiego. Dzięki temu możliwe będzie zlikwidowanie istniejącego przejścia, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać zakopiankę.
Droga krajowa nr 7, będąca częścią sieci TEN-T, stanowi ważne połączenie komunikacyjne kraju, obsługując zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny. Z roku na rok obserwowany jest wzrost natężenia ruchu. W latach 2020-2021 na odcinku Jawornik – Myślenice średnio poruszało się niemal 47 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja finansowana jest ze środków budżetowych pozostających w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt realizacji prac wynosi blisko 56 mln zł. Zakończenie budowy nowego węzła planowane jest do końca 2025 roku.
Czytaj także: