Oszustwo na BLIK: wiele zgłoszeń na policję w tej sprawie
"Konieczne natychmiastowe działanie, dostęp do konta BLIK zablokowany" - informują oszuści w wiadomościach email, które znów od kilku dni trafiają do użytkowników w całej Polsce.

Szacowany czas czytania: 01:33
Oszustwo na BLIK – złodzieje ciągle polują
Zachowajcie ostrożność
– apeluje małopolska policja przyjmująca coraz więcej zgłoszeń w tej sprawie.
Schemat jest prosty. Cyberprzestępcy oczekują podania danych kontaktowych w zamian za możliwość dalszego korzystania z usługi. Przycisk w treści maila prowadzi do strony wyłudzającej dane oraz kod BLIK.
Pamiętajcie, że BLIK służy wyłącznie do płacenia. Potwierdzając transakcję w aplikacji bankowej sprawdzajcie czy opis i kwota są poprawne. Nie bądźcie obojętni. Takie wiadomości zgłaszajcie do nas
– apelują funkcjonariusze.
Po raz kolejny ostrzegamy i przypominamy jak nie stać się ofiarą oszustwa !
- Należy zachować zdrowy rozsądek i ostrożność – jeśli dzwoni do nas osoba, która podaje się za członka rodziny i prosi o pieniądze, nie należy podejmować żadnych pochopnych decyzji.
- Jeśli chodzi o członka rodziny, zadzwoń do niego i dowiedz się, czy faktycznie potrzebuje twojej pomocy. Opowiedz osobie bliskiej o zaistniałym zdarzeniu.
- Nigdy nie udzielaj przez telefon informacji, jaką ilość pieniędzy posiadasz w domu, bądź na koncie bankowym.
- Nigdy na czyjeś zlecenie nie przekazuj pieniędzy, nie podpisuj dokumentów, nie zakładaj kont w banku, nie zaciągaj kredytów i nie ujawniaj swoich danych osobowych, numerów PIN, haseł.
- Nie ulegaj presji, jaką wywiera telefoniczny rozmówca.
- Poinformuj Policję! Każdą próbę wyłudzenia pieniędzy można zgłaszać w dowolnej jednostce lub dzwoniąc pod numer alarmowy 112 (rozłączając poprzednią rozmowę).
Pamiętaj także !
- Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy i nigdy nie dzwoni z takim żądaniem.
- Policja nigdy nie informuje telefonicznie o prowadzonych działaniach, „akcjach policyjnych”. Jeżeli odebrałeś taki telefon bądź pewien, że dzwoni oszust.
Czytaj także: