Przejdź do menu głównego Przejdź do treści

REKLAMA

Petycje w sprawie południowej obwodnicy w Nowym Targu

Dwie grupy mieszkańców skierowały do Rady Miasta petycje w sprawie południowej obwodnicy w Nowym Targu.

nowotarskiej obwodnicy
fot.pixabay.com

Szacowany czas czytania: 01:48

Chodzi o skierowanie apelu do GDDKiA o uwzględnienie możliwości poprowadzenia drogi bardziej na południe od rezerwatu Bór na Czerwonem. Podpisało ją ok. 2 tysięcy osób.

Druga petycja dotyczy także podjęcia przez Radę Miasta uchwały w formie apelu do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, ale o dalsze procedowanie i projektowanie obwodnicy Miasta Nowego Targu w ustalonym już śladzie. Tę podpisało ponad 100 osób.

Rada Miasta stanęła przed koniecznością pogodzenia tych stanowisk.

Przygotowano wstępną wersję apelu do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz do Ministerstwa Infrastruktury. Jest ona gotowa, będzie omawiana jutro (26.07) na posiedzeniu najliczniejszej Komisji Finansów, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, a potem trafi na poniedziałkowe (31.07) obrady całej Rady Miasta.

Oto jej wstępna treść:

Mieszkańcy Nowego Targu wnoszący petycję chcą obwodnicy, jednak nie akceptują przedstawionej koncepcji, jak również żądają jej zmiany, aby chronić cenne tereny. Dynamiczny rozwój budownictwa wielorodzinnego na osiedlu Polana Szklarska oraz bliskość rezerwatu Bór na Czerwonym sprawia, że południowa część Nowego Targu jest intensywnie wykorzystywana rekreacyjnie przez mieszkańców, jak również przez coraz większą ilość turystów. Mając na uwadze powyższe, Rada Miasta Nowego Targu zwraca się do Państwa z apelem o podjęcie następujących działań. Po pierwsze o uzupełnienie wniosku o wariant poprowadzenia obwodnicy na granicy miasta Nowy Targ i miejscowości Flary omijający tereny w pobliżu osiedli mieszkaniowych. Apelujemy o uzupełnienie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej o omawiany wariant. Przeprowadzone postępowanie wykaże, czy jego realizacja w takim przebiegu jest możliwa. Po drugie, o zmianę parametrów drogi, w tym zmniejszenie jej przekroju oraz poprowadzenie drogi na estakady na odcinku pomiędzy ulicą Szafran a mostem na Białym Dunajcu. Aby wyjść naprzeciw postulatom zgłoszonym przez część mieszkańców, że projektowany odcinek od węzła Nowy Targ Południe do skarpy lotniska praktycznie nie posiada alternatywnych wariantów budowy drogi. Jednocześnie upoważnione Przewodniczącego Rady Miasta Nowy Targ do podjęcia stosownych starań i czynności formalnych celem realizacji powyższego apelu.

Apel ten trafi do GDDKiA oraz do ministra infrastruktury.