Płynniej i szybciej na Zakopiance
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła kolejny przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7-kilometrowego odcinka zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami.
Pierwsze postępowanie, ogłoszone w maju, unieważniono ze względu na wartość złożonych wówczas ofert. Były wyższe niż przewidziany budżet. W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem.
GDDKiA podpisała już umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Szaflary – Zakopane. Całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych.
Czytaj także: