PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach projektu „Podłęże-Piekiełko”. Tory pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem poprowadzone będą przez dwa tunele, wiadukty i mosty. Ta część nowego połączenia kolejowego w Małopolsce gotowa będzie w 2029 roku. Szacowany koszt budowy to ponad 2 mld zł netto, który sfinansowany będzie zostanie środków budżetowych.
Wczoraj w Zakopanem odbył się briefing prasowy Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka i Prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotra Wyborskiego. Burmistrz Zakopanego, Łukasz Filipowicz zwrócił uwagę na znaczenie tej inwestycji dla miasta, jego mieszkańców i turystów. Zaznaczył, że budowa nowych linii kolejowych, odciąży drogi, poprawi skomunikowanie regionu, tym samym poprawiając jakość podróży.
Dzięki modernizacji i budowie nowych torów najszybsze pociągi przejadą trasą z Krakowa do Nowego Sącza w około 60 minut. Natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie około 90 minut
Realizacja odcinka ze Szczyrzyc do Tymbarku jest pierwszym etapem budowy nowej linii kolejowej w ramach projektu Podłęże-Piekiełko, największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obecnie zaawansowane prace budowlane toczą się przy trzech innych fragmentach modernizowanej linii kolejowej nr 104 z Chabówki do Nowego Sącza, która również jest częścią tego przedsięwzięcia. Wykonawcy pracują również m.in. na odcinku z Chabówki do Rabki Zarytego. Modernizacja pierwszych fragmentów tej trasy zakończy się już w przyszłym roku, a do 2030 roku powstanie nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną
– informuje PKP PLK S.A.
Komunikat PKP: https://podleze-piekielko.pl/wazne-wydarzenia/podleze-piekielko-jest-przetarg-na-pierwszy-odcinek-nowej-linii-kolejowej-id30/
Czytaj także: