Radio Alex 105.2 FM Zakopane

Prace na Zakopiance z Rdzawki do Nowego Targu również zimą

Wykonawca nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu zamierza kontynuować prace nawet zimą - jeśli pogoda na to pozwoli. A to zadanie, szczególnie w naszym górskim klimacie nie jest proste. Tylko podczas jednego bardzo śnieżnego weekendu, na początku grudnia, służby wyjeżdżały na drogi prawie 1300 razy i zużyły blisko 4 tysiące ton soli.

Prace na Zakopiance również zimą

Zimowe miesiące wiążą się również z przerwaniem pracy na budowach. W naszym górskim klimacie taka przerwa może potrwać nawet 4 miesiące: od 1 grudnia do 31 marca. Wykonawca nowej Zakopianki deklaruje jednak, że w miarę możliwości, w pewnym zakresie będzie kontynuował prace.

Zima to intensywny czas dla drogowców odpowiedzialnych za utrzymanie tras o tej porze roku. Tylko podczas jednego bardzo śnieżnego weekendu, na początku grudnia, służby wyjeżdżały na drogi prawie 1300 razy i zużyły prawie 4 tysiące ton soli. Zimowe miesiące wiążą się również z przerwaniem pracy na budowach. W naszym górskim klimacie, na budowie nowej Zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu taka przerwa może potrwać nawet 4 miesiące, od 1 grudnia do 31 marca. Wykonawca deklaruje jednak, że w miarę możliwości, jeśli pogoda pozwoli, w pewnym zakresie będzie kontynuował prace.

DK47 Rdzawka – Nowy Targ

Budowa 16,1 km odcinka nowej trasy Zakopianki trwa już 3 lata i jest zaawansowana w ponad 90%. Inwestycja jest realizowana w trudnym, górskim terenie. Tu zima – ta prawdziwa i kontraktowa – przychodzi wcześniej niż na naszych pozostałych budowach. Teren jest też zdecydowanie trudniejszy – dość powiedzieć, że nowa Zakopianka to najwyżej położona budowa drogi krajowej w Polsce. W okolicy budowanego węzła Obidowa prace prowadzone są na wysokości 800 m n.p.m. Jedna czwarta nowej drogi biegnie po różnego rodzaju obiektach – mostach, wiaduktach i estakadach. Najdłuższy powstał w Klikuszowej, ma 687 m długości. Jezdnia biegnie na nim nawet 24 m nad ziemią.

Nowa trasa nie będzie wbrew obiegowym opiniom drogą ekspresową. Będzie to jednak wygodna, bezkolizyjna droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Połączenie z innymi drogami będzie zapewnione poprzez cztery węzły drogowe – Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Dzięki budowie tej trasy Kraków i Nowy Targ będą na całym odcinku połączone dwupasmową drogą

– informuje Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.

Wszystkie konstrukcje 27 obiektów zaplanowanych na tej trasie są już gotowe. Do zrobienia pozostają prace wykończeniowe, m.in. montaż barier energochłonnych. Na połowie trasy położyliśmy pierwszą warstwę asfaltu. Na odcinku między węzłami Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe są już wszystkie trzy warstwy. Trwają prace wykończeniowe na ul. Krakowskiej w Nowym Targu, która jest wylotówką z miasta w kierunku Zakopanego i gdzie kierowcy będą zjeżdżać z nowego odcinka na dotychczasową DK47.

Wykonawca nie planuje zawieszać prac na budowie na czas zimy. Chce wykonywać te roboty, na które pozwolą warunki atmosferyczne.

Czytaj także: