Przebudowa kolejowej zakopianki na finiszu

Szacowany czas czytania: 00:58
Przebudowa kolejowej zakopianki
Powoli dobiega końca długoletnia inwestycja skoncentrowana na przebudowie kolejowego ciągu zakopiańskiego, czyli linii od Skawiny, poprzez Suchą Beskidzką, Chabówkę, Nowy Targ do Zakopanego. Prace znów zostały przerwane na czas wakacji, ale to już ostatnia przerwa przed zakończeniem całej inwestycji – a ta ma nastąpić jeszcze w tym roku:
Piotr Majerczak: Projekt powinien się zakończyć końcem tego roku, wtedy poznamy końcowe efekty, a te będą imponujące, bo to jest niewiele ponad 2 godziny czas przejazdu do Krakowa, gdzie w szczycie sezonu przez centrum, nawet jeżeli chodzi o transport osobowy, to jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Otwierają się też połączenia w stronę centrum naszego kraju, czyli w stronę Warszawy, gdzie ten czas przejazdu powinien wynieść niewiele ponad 4,5 godziny, a do trójmiasta niewiele ponad 7 godzin, więc będą to czasy konkurencyjne dla transportu zbiorowego i ruchu osobowego.
Do końca roku gotowe mają być także dwa nowe przystanki – Poronin Misiagi oraz Szaflary Bańska.
Czytaj także: