Trzy firmy chcą opracować dokumentację poprawy przepustowości zakopianki na odcinku Nowy Targ – Szaflary. To już drugie postępowanie przetargowe dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione w maju tego roku, ponieważ oferty opiewały na kwoty przekraczające założony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad budżet. Tym razem potencjalni wykonawcy wycenili swoją pracę na od 3 mln 600 tys. do 4 mln 800 tys. zł.
Przebudowa odcinka Nowy Targ – Szaflary. Więcej o inwestycji
W ramach planowanej inwestycji, tam, gdzie będzie to możliwe, zostaną dobudowane dodatkowe pasy ruchu. Ma też powstać chodnik. Skrzyżowania zostaną rozbudowane. Prace obejmą również zjazdy, które czeka przebudowa.
Wykonawca na przygotowanie projektu przebudowy tego 7-kilometrowego odcinka będzie miał maksymalnie 32 miesiące.
Warto dodać, że droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę, co jest szczególnie odczuwalne w sezonie turystycznym.
Czytaj także: