Zakopianka z Rdzawki do Nowego Targu otwarta
Kierowcy jadący od strony Tatr i Pienin na nową trasę mogą wjechać na dwóch węzłach – Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. Starą zakopianką już nie przejedziemy:
Kacper Michna: Pamiętajcie, stara zakopianka jest zamknięta. Ruch jest możliwy nową zakopianką i ruch jest możliwy przez węzły Nowy Targ Południe, czyli od strony Szaflar w stronę Zakopanego, od drogi 47 albo od węzła Nowy Targ Zachód, od drogi wojewódzkiej, od Czarnego Dunajca, ulicy Ludźmierskiej. Musimy starą zakopiankę sprowadzić w kierunku nowej, o kilkanaście metrów ją przesunąć. I właśnie te prace będą teraz zrobione we wrześniu i w październiku, żeby skończyć tę inwestycję
– mówił Kacper Michna z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kolejny fragment nowej zakopianki – z Rdzawki do Nowego Targu – otwarty!
Kierowcy omijają już m.in. Klikuszową, w której tworzyły się ogromne korki:
Kacper Michna: 16 kilometrów nowej trasy otworzone. Prosimy bardzo zwracać uwagę na znaki. Jedziemy 70 kilometrów na godzinę. Mamy tutaj ograniczenie, bo jesteśmy ciągle na placu budowy. Poza tym mamy dwie jezdnie, dwa pasy w każdym kierunku.
O wrażenia po przejechaniu nowego odcinka zakopianki pytał kierowców nasz reporter Maciej Pałahicki.
Wreszcie. Wreszcie! Na pewno jest duże usprawnienie.
Wspaniale! Często jeżdżę tą trasą, często korki, stoję denerwuje się. A teraz równy asfalt, szeroka droga, daleko widać, coś pięknego.
W sezonie myślę, że i tak będą zatory, jeszcze utrudnienia.
Niestety, wciąż problemem pozostaje ostatni z odcinków zakopianki. Czy korki nie przeniosą się za Nowy Targ?
Maciej Ostrowski: Jestem z Myślenic, więc pamiętam jak w Myślenicach były korki przez całe lata, potem się przesunęły do Lubnia, potem się przesunęły tak naprawdę w okolicy Klikuszowej, Obidowej a dzisiaj to trzeba ze spokojem powiedzieć korki będą w Nowym Targu. Na pewno bardzo potrzebna jest obwodnica Nowego Targu. Nad nią pracujemy. Tu jest kwestia decyzji środowiskowych i kwestia stwierdzenia, czy ma to iść tym przebiegiem, ta obwodnica, czy tym. To jest duża dyskusja w tym temacie
– nie pozostawia złudzeń Maciej Ostrowski, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Czytaj także: