Kary dla producenta oraz influencerów
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 milionów złotych kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych.
Tomasz Chróstny: Spółka Olimp Laboratories płaciła za reklamę swoich produktów w postach oraz relacjach influencerów, zalecała im przy tym ukrywanie komercyjnego charakteru publikacji poprzez formę i treść, w tym stosowanie niejasnych oznaczeń. Działała tak mim prowadzonego już przez nas postępowania wyjaśniającego.
Decyzje dotyczą też trojga influencerów z branży fitness.
Nie oznaczali oni prawidłowo reklam Olimpu oraz innych zleceniodawców. Na twórców nałożono karę na łącznie ponad 40 tysięcy złotych. Konsekwentnie działamy przeciwko nieprawidłowemu oznaczeniu reklam w mediach społecznościowych. Sięgamy po różne narzędzia. Przygotowaliśmy rekomendacje, które wskazują dobre praktyki, zgodne z obowiązującym od dawna prawem..(..).
To fragment wypowiedzi prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego.
Czytaj także: