W Kościelisku można składać wnioski o kompostowniki
Gmina Kościelisko otrzymała 25 tysięcy złotych na zakup kompostowników i zakupiła 200 takich pojemników.
Wytyczne określające zasady przekazywania mieszkańcom budynków jednorodzinnych kompostowników pobierzecie na stronie Urzędu Gminy Kościelisko.
Warunki przystąpienia do Programu
- Mieszkaniec ubiegający się o użyczenie kompostownika, winien złożyć pisemny wniosek zawierający oświadczenie o:
a) legitymowaniu się tytułem własności/współwłasności lub prawem użytkowania wieczystego do znajdującej się na terenie Gminy nieruchomości, zabudowanej budynkiem jednorodzinnym, wolnostojącym lub w zabudowie bliźniaczej lub szeregowej;
b) możliwości zlokalizowania kompostownika na nieruchomości w sposób niestwarzający uciążliwości dla mieszkańców przedmiotowej posesji oraz posesji sąsiednich;
c) posiadania obowiązującej i aktualnej na dzień złożenia Wniosku deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy na terenie Gminy Kościelisko dotyczącej nieruchomości, na której ma zostać umieszczony kompostownik z oświadczeniem o posiadaniu kompostownika przydomowego
i tym samym korzysta ze zwolnienia z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
d) nie zalegania z opłatami za gospodarowanie odpadami komunalnymi. - Wnioski o których mowa w ust. 1 przyjmowane będą od 01.07.2024 r. do dnia 30.09.2024 r. lub do wyczerpania kompostowników zakupionych i przeznaczonych na ten cel.
- Wzór Wniosku zostanie opublikowany w ogłoszeniu o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminy.
- Wnioski należy składać na Dziennik Podawczy Urzędu lub elektronicznie za pośrednictwem skrzynki ePUAP.
- O kolejności przyznawania wsparcia decyduje kolejność składania kompletnych
i prawidłowo wypełnionych Wniosków. - W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku dla tej samej nieruchomości umowa zostanie zawarta z Wnioskodawcą, którego wniosek wpłynął wcześniej.
- Wnioski niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione pozostaną bez rozpatrzenia.
- Złożenie Wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem wsparcia.
- Wnioskodawca zostanie zawiadomiony w telefonicznej oraz mailowo o przyznaniu wsparcia lub odmowie przyznania wsparcia.
- Na odmowę przyznania wsparcia odwołanie nie przysługuje.
- Po dokonaniu pozytywnej weryfikacji złożonego przez Wnioskodawcę Wniosku Gmina podpisze z Wnioskodawcą umowę użyczenia kompostownika, na okres 1 roku, po tym czasie kompostownik przechodzi na własność mieszkańca.
- Wnioskodawca, któremu przyznano wsparcie zobowiązany jest do podpisania umowy użyczenia kompostownika najpóźniej w terminie 14 dni od dnia przekazania informacji
o przygotowanej umowie przez pracownika Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska Urzędu. Informacja ta zostanie udzielona telefonicznie
i przesłana w formie e-mail. W przypadku nie podpisania umowy w wyżej wymienionym terminie wniosek o użyczenie kompostownika pozostanie bez rozpoznania. - Wnioskodawca zobowiązuje się do uzupełnienia ankiety dotyczącej zagospodarowania bioodpadów w kompostowniku przydomowym, za okres trwania umowy o użyczenie. Ankieta winna być złożona za rok 2024 do dnia 31 stycznia kolejnego roku, tj. 2025 w formie pisemnej na Dziennik Podawczy Urzędu lub przesłana pocztą na adres Urzędu.
- Wszelkie nieuregulowane sprawy w niniejszym Regulaminie rozstrzyga pracownik komórki właściwej za nabór i rozpatrywanie Wniosków.
Źródło: UG Kościelisko
Czytaj także: