Zakopane ciągle nie ma uchwalonej uchwały krajobrazowej.
Zakopane ciągle czeka na Uchwałę krajobrazową, która rozwiązałby problem z estetyką w przestrzeni miasta. Tym czasem na ul. Nowotarskiej powstał mural reklamujący popularny napój. Patrzą na niego turyści , mieszkańcy stojący w korkach i pani Maria mieszkająca przy rondzie Dmowskiego.
Maria: W ogóle nie przystoi nawet tu do Podhala, do widoku pięknych gór. To szpeci. To nie jest Las Vegas, tylko to jest miasto turystyczne Zakopane.
Radio Alex: Dlaczego nie udało się uchwalić uchwały krajobrazowej w poprzedniej kadencji?
Bartłomiej Bryjak: Bardzo trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Prace nad tą uchwałą toczą się już od wielu lat. Była ona konsultowana społecznie bodajże w roku 2020 i do 2024 nie zostały żadne większe prace nad nią podjęte. Natomiast nowe władze miasta zdecydowanie będą chciały tą uchwałę krajobrazową wprowadzić pod obrady Rady Miasta w możliwie krótkim terminie. Natomiast na tą chwilę analizujemy czy wymagane są nowe konsultacje społeczne, czy ta uchwała nie wymaga korekt, zmian.
Stowarzyszenia Dla Podhala postanowiło nie czekać na wyniki konsultacji i wystosowało petycję do firmy, która umieściła mural w miejscu szpecącym krajobraz.
Mariusz Koperski: Agresywna reklama firmy, którą stać na to, żeby uszanować nasze środowisko i naszą przestrzeń jako miejsca, które jest kojarzone z kulturą, jednak przede wszystkim. Dlatego prosimy firmę o to, żeby była wierna swoim ideałom biznesowym, żeby pokazała, że to, co piszą, mówią, nie jest tylko frazesem, żeby zamydlić oczy swoim klientom, tylko żeby rzeczywiście poważnie potraktowała swoją misję i usunęła ten mural, ponieważ on szpeci wizerunek naszego miasta.
Petycję można znaleźć na portalu petycjaonline. Link TUTAJ
Z Mieszkanką Zakopanego, Bartłomiejem Bryjakiem wiceburmistrzem miasta i Mariuszem Koperskim ze stowarzyszenia Dla Podhala rozmawiała Beata Denis-Jastrzębska.
Czytaj także: