Radio Alex 105.2 FM Zakopane

„Zakopane to nie Las Vegas”. Reklama na murze szpeci wizerunek miasta?

Zakopane ciągle nie ma uchwalonej uchwały krajobrazowej.

Zakopane ciągle czeka na Uchwałę krajobrazową, która rozwiązałby problem z estetyką w przestrzeni miasta. Tym czasem na ul. Nowotarskiej powstał mural reklamujący popularny napój. Patrzą na niego turyści , mieszkańcy stojący w korkach i pani Maria mieszkająca przy rondzie Dmowskiego.

Maria: W ogóle nie przystoi nawet tu do Podhala, do widoku pięknych gór. To szpeci. To nie jest Las Vegas, tylko to jest miasto turystyczne Zakopane.

Radio Alex: Dlaczego nie udało się uchwalić uchwały krajobrazowej w poprzedniej kadencji?

Bartłomiej Bryjak: Bardzo trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. Prace nad tą uchwałą toczą się już od wielu lat. Była ona konsultowana społecznie bodajże w roku 2020 i do 2024 nie zostały żadne większe prace nad nią podjęte. Natomiast nowe władze miasta zdecydowanie będą chciały tą uchwałę krajobrazową wprowadzić pod obrady Rady Miasta w możliwie krótkim terminie. Natomiast na tą chwilę analizujemy czy wymagane są nowe konsultacje społeczne, czy ta uchwała nie wymaga korekt, zmian.

Grafika reklamowa zmodyfikowana przez redakcję

Stowarzyszenia Dla Podhala postanowiło nie czekać na wyniki konsultacji i wystosowało petycję do firmy, która umieściła mural w miejscu szpecącym krajobraz.

Mariusz Koperski: Agresywna reklama firmy, którą stać na to, żeby uszanować nasze środowisko i naszą przestrzeń jako miejsca, które jest kojarzone z kulturą, jednak przede wszystkim. Dlatego prosimy firmę o to, żeby była wierna swoim ideałom biznesowym, żeby pokazała, że to, co piszą, mówią, nie jest tylko frazesem, żeby zamydlić oczy swoim klientom, tylko żeby rzeczywiście poważnie potraktowała swoją misję i usunęła ten mural, ponieważ on szpeci wizerunek naszego miasta.

Petycję można znaleźć na portalu petycjaonline. Link TUTAJ

Z Mieszkanką Zakopanego, Bartłomiejem Bryjakiem wiceburmistrzem miasta i Mariuszem Koperskim ze stowarzyszenia Dla Podhala rozmawiała Beata Denis-Jastrzębska.

zakopane
Grafika reklamowa zmodyfikowana przez redakcję

Czytaj także: