Otwarcie nowego odcinka zakopianki między Chabówką a Nowym Targiem nastąpi miesiąc wcześniej niż zapowiadano.
Droga zostanie udostępniona we wrześniu
– mówi Kacper Michna z krakowskiego oddziału GDDKiA.
Kacper Michna: Ponad 16 km świetnej dwujezdniowej trasy z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Więc to też jest kolejna ważna informacja dla kierowców. Dużo trzeba było się nakopać. Wiele tysięcy metrów sześciennych ziemi. Dużo trzeba było tej ziemi na nasypy po to właśnie, żeby był taki efekt, że ta trasa łagodnie nam opada, a nie mamy ciągle w górę i w górę, w dół i w górę. Termin zakończenia kontraktu to jest październik. Natomiast w ramach kończenia kontraktu będziemy jeszcze budować połączenia między starą a nową „zakopianką”. To sobie zostawiamy na wrzesień i październik, a we wrześniu chcemy udostępnić tę trasę kierowcom, tak żeby oni mogli już z niej korzystać i bezpiecznie i szybko wyjechać z Nowego Targu w kierunku do Krakowa.
Ten odcinek zakopianki powstaje już 4 lata, zakończenie budowy zostanie z ulgą przyjęte przez kierowców, pozwoli to na sprawniejszą podróż do i ze stolicy Tatr. Droga w okolicach węzła Obidowa wiedzie na wysokości 800 m npm. To najwyższa trasa w Polsce. Omija miejscowości Klikuszowa i Nowy Trag.
W ramach inwestycji finansowanej z budżetu państwa, między Rdzawką a Nowym Targiem powstało 27 mostów, wiaduktów i estakad. Najdłuższy obiekt powstał w Lasku, ma 687 m długości, a jezdnia biegnie na nim, nawet 24 m nad ziemią. Realizacja projektu kosztowała 995 mln złotych. Inwestycja była finansowana z budżetu państwa i kosztowała prawie miliard złotych, a dokładnie 995 mln zł.
Czytaj także: